Oppslagstavle for Sameiet Sandakervn 48

  • Hærverk på sykler utenfor blokka

    Publisert 18. sep. 2021

    Det er blitt gjort hærverk (mulig tyveri?) på sykler som står parkert på den nye sykkelparkeringen utenfor blokka til sameiet (i Sandakerveien) i natt. Vi oppfordrer alle som har satt syklene sine her om å sjekke dette så raskt som mulig og så melde eventuelle skader/tyveri videre til politi og forsikringsselskap.

  • Innkallelse til ekstraordinært årsmøte 20.-22. september

    Publisert 14. sep. 2021

    Som tidligere annonsert innkalles det til ekstraordinært årsmøte for sameiet Sandakerveien 48. Se vedlagt innkallelse for saksliste og detaljer for avstemning.

    Saksliste for årsmøte:

    • Konstituering

    • Orienteringssak: Ekstraordinær kapitalinnbetaling

    • Valg av nytt styre

    Det blir et digitalt årsmøte og digital avstemning som er åpen fra 20.-22. september.

  • Varsel om økning av felleskostnader og ekstraordinær kapitalinnbetaling

    Publisert 13. aug. 2021

    Vi har i en lengre periode utført flere store og små prosjekter i sameiet, som både har vært pålagte, viktige for å overholde HMS-behov og fordi de strengt tatt har vært nødvendige. Det har også vært noen saker fra seksjoner som har krevd kostnader som sameiet er pålagt å dekke.

    Vi ser på denne bakgrunn at det vil være nødvendig med en hurtig ekstraordinær kapitalinnbetaling per seksjon for å kunne bevare likviditeten i sameiet. Videre ønsker vi å kunne fortsette å forbedre og foreta nødvendig vedlikehold i sameiet og ser derfor i tillegg behov for å øke felleskostnadene.

    Det er lenge siden det har vært en økning i felleskostnadene og sist gang det var en endring gikk felleskostnadene ned.

    Økningen i felleskostnader vil være 15 %, som tilsvarer rundt 300-400,- per seksjon (basert på fordelingsbrøk). Økningen vil være gjeldende fra september og første forfall er 20/9.

    Den ekstraordinære kapitalinnbetalingen ønsker vi å foreslå til 3000,- per seksjon, som vil kunne innbetales på flere måter (vi kommer tilbake til det). Denne innbetalingen må tas opp og godkjennes på ekstraordinært årsmøte som det vil komme innkalling på om ikke så lenge.

    Vi håper på forståelse for at vi må be om disse økningene, og vi i styret jobber hardt for at sameiet skal være i god stand, fortsette å jobbe med etterslepet av vedlikeholdsbehov og for at det skal være trygt, trivelig og godt å bo her.

  • Lyst til å bidra og gjøre Sandakerveien 48 til et enda bedre sted å bo?

    Publisert 02. aug. 2021

    Det vil bli noen endringer i styret i sameiet i nærmeste fremtid og vi trenger noen nye medlemmer.

    Dette er selvfølgelig en kjempemorsom jobb, med enkle oppgaver og du får betalt for å bidra. Det føles også godt å bidra litt ekstra for sameiet vi bor i :) Oppgaver, ansvar og "arbeidsbelastning" varierer etter rolle og hva du har lyst til.

    Interessert i å bidra litt og eventuelt høre mer om hva dette går ut på? Ta kontakt med Silje på silje.bryhni@gmail.com

    Frist: Snarest

  • Strømutkobling og mulig støyende arbeid på natt

    Publisert 07. jul. 2021

    Tid: 00:01 - 06:00, Sandakerveien 48

    Vi har fått beskjed at Elvia skal foreta en strømutkobling og oppgradering for Sandakerveien 48 torsdag 8. juli mellom kl 00-06.

    Ved en tilfeldighet snakket en montør fra Elvia med en beboer i kjellerleilighetene i D da de var på befaring av oppgaven, og han informerte om at det visstnok vil være fysisk arbeid som skal utføres i bakgården (inntil blokkene hvor «strømenheten» sitter) og det vil være ganske støyende arbeid ifb med jobben. De må bl.a. kjøre en truck inn her som skal stå og gå mens de gjør arbeidene osv.

    Styret har ikke fått noe info om at det ville pågå fysisk og støyende arbeid, og vi har forsøkt å få flere detaljer fra Elvia uten at de klarte å gi oss noe mer info i det hele tatt.

  • Vannavstenging i morgen, fredag 18. juni, kl. 09-12

    Publisert 17. jun. 2021

    Tid: 09:00 - 12:00, Sandakerveien 48

    Det må stenges av vannet for hele sameiet i morgen, fredag 18. juni, fra kl. 09-12. (Mest sannsynlig vil dette ta maks en-to timer.)

    Vi beklager sen beskjed, men fikk melding fra firmaet som har jobbet på rørprosjektet i kjelleren at det var montert feil ventil på stoppekran og dette må skiftes. Rørlegger kunne gjøre jobben i morgen og det ble avtalt raskt for å bli ferdig med oppgaven nå.

  • Gnagere observert i området

    Publisert 14. jun. 2021

    Det er de siste ukene blitt observert mye mus og rotter nede ved Sandakerveien 46 og Bentsebrugata 11/13, og da spesielt utenfor gjenbruksstasjonen og rundt søppelskurene. Vi har foreløpig ikke fått noen meldinger om at det er blitt sett mus eller rotter rundt våre oppganger og søppelskur eller inne i bodområdet.

    Det er blitt satt ut feller og de andre sameiene virker å ha god kontroll på problemet.

    Noen tips til oss alle som det er fint og viktig å følge:

    • Forsøk å unngå og tømme masse fett/matrester ned i avløp - spesielt i do. Fett, ofte fra matlaging, skal ikke skylles ned i avløp.

    • Ikke lagre mat og lignende i bodområdet.

    • Kast søppel i søppelkassene i søppelskurene. Husk å lukke søppelposene dine godt igjen. Hvis du griser setter vi pris på at du rydder etter deg.

    • Ikke mat fugler fra balkonger eller ved å kaste mat på bakken. Dette tiltrekker seg også gnagere som rotter. Dette bør verken gjøres ved sameiene eller i nærliggende grøntområder.

  • Viktig info! Det felles brannvarslingsanlegget vårt er nå koblet direkte til 110 (brannvesenet)

    Publisert 31. mai. 2021

    Det felles brannvarslingsanlegget for sameiet vårt er nå blitt koblet direkte til 110 (brannvesenet). Det vil si at ved "storalarm" (felles brannalarm) så rykker brannvesenet ut til oss.

    Vi ber alle beboere lese informasjonen som er sendt ut/vedlagt her om avstilling av alarm i egen leilighet, og at dere gjør dere kjent med hva som må gjøres i tilfelle en falsk alarm (og andre scenarioer).

    Falsk utrykning koster flere tusen kroner og det må vi alle (sameiet) betale for.

    Ved spørsmål - ta kontakt med oss i styret.

  • Støy fredag 28. mai

    Publisert 26. mai. 2021

    Tid: 09:00, Sandakerveien 48A

    Fredag 28. mai blir det en del støy i forbindelse med montering av ny peisovn i 48A. Arbeidet er planlagt å starte i 9-tiden om morgenen.

  • Nye klistremerker med seksjonsnummer (og spesifikk info til oppgang D)

    Publisert 23. mai. 2021

    Det vil bli hengt opp nye klistremerker med seksjonsnummer (leilighetsnummer/bolignummer) til alle leiligheter i sameiet. I dag er det ikke alle leiligheter som har synlige leilighetsnumre. De nye klistremerkene vil bli festet ved inngangsdørene slik at de er lett synlig, f.eks. ved leveranser eller til info for brannvesenet. Pga. sistnevnte er det svært viktig at leilighetsnumrene ikke fjernes.

    Til info for dere som bor i oppgang D:

    I forbindelse med oppsettet av det felles brannvarslingsanlegget ble det avdekket at det ikke har vært korrekte seksjonsnummer på leilighetene i oppgang D (ref. meldingene som ble sendt ut tidligere i vinter). Etter bistand fra plan- og bygningsetaten har vi fått korrekte seksjonsnumre på leilighetene, og dere vil få nye nummere nå. Vi skal henge opp dette kommende uke og samtidig prøve å fjerne de gamle.